mr. schrijver introduceert: het blog-abonnement voor advocaten

mr. schrijver introduceert: het blog-abonnement voor advocaten

Uit cijfers van het Content Marketing Institute blijkt dat bedrijven die zakelijk bloggen 60% meer bezoekers naar hun site trekken dan bedrijven die niet bloggen. Google waardeert blogs namelijk als waardevolle content, waardoor die websites een hogere natuurlijke positie in de zoekresultaten krijgen. Onder de bezoekers zitten veel potentiële klanten, die met de juiste content op het juiste moment over de streep kunnen worden getrokken om zaken te doen. Het is dan ook niet zo gek dat het aantal zakelijke blogs groeit.

Ook advocatenkantoren doen steeds vaker aan deze trend mee. En dat is een goede ontwikkeling, want contentmarketing kan een mooie aanvulling zijn op bestaande vormen van acquisitie. Advocatenkantoren zitten namelijk op een goudmijn: ze hebben hooggespecialiseerde kennis en door de aard van hun werk goed zicht op veelvoorkomende vragen binnen hun niche. Om zakelijk bloggen écht succesvol te maken moeten kantoren echter wel aan een aantal eisen voldoen: zij moeten kwalitatieve content (dat wil zeggen: goed geschreven, voor de lezer relevante blogs ) publiceren en daarin in het juiste ritme volharden.

 

blog-abonnement

 

Kwalitatieve content

Veel juridische blogs worden nog steeds geschreven naar aanleiding van een actuele gebeurtenis: nieuwe wetgeving of jurisprudentie. Vaak staan ze vol met jargon. Deze blogs zijn weliswaar goed leesbaar voor collega-juristen, maar niet voor (potentiële) cliënten. Potentiële cliënten zitten met concrete vragen in concrete situaties, die zij graag beantwoord zien in een taal die zij begrijpen. Gebeurt dat niet? Dan is de terugknop van de browser altijd dichtbij. Weg potentiële cliënt.

Voelt de lezer zich wel geïnformeerd? Dan leest en klikt hij verder. En dan komt hij – nu of over een tijdje – bij je terug als cliënt. En/of verwijst hij iemand naar je door.

 

Bloggen vraagt tijd, ritme en volharding

Maar ja, krijg medewerkers maar eens zo ver dat zij tijd maken om regelmatig blogs te schrijven. Tijd die meestal ten koste gaat van declarabele uren. Vind als medewerker maar eens inspiratie, het juiste onderwerp, de juiste zoekwoorden én de juiste woorden. Schrijf die blogs maar eens toe naar je doelgroep en in de tone-of-voice van kantoor. Optimaliseer de boel maar eens voor Google. Gedurende langere tijd en het liefst in een vast ritme, want ja, die online marketeer zei laatst “Lezers rekenen op een vast ritme”.

Terwijl de praktijk gewoon doordraait, in de waan van alledag. En je nog niet eens weet of het wel wat op gaat leveren.

Om te voorkomen dat bij het lezen van deze blog je de moed al direct in de schoenen zakt: bloggen levert écht wat op, dat weet ik uit ervaring, als je het maar volhoudt.

En om het vol te houden is er hulp! mr. schrijver introduceert namelijk: het blog-abonnement voor advocaten.

 

Besteed je blogs uit aan een juridisch tekstschrijver!

Speciaal voor kantoren die een succes willen maken van bloggen en contentmarketing, maar waarvan de medewerkers (nog) geen tijd of inspiratie hebben, heeft mr. schrijver verschillende blog-abonnementen in het leven geroepen. mr. schrijver schrijft op vaste momenten exclusieve juridische (SEO) blogs, of redigeert zelfgeschreven blogs. Dat scheelt die kantoren veel tijd, zodat de medewerkers kunnen doen waar zij goed in zijn: adviseren en procederen.

 

De voordelen van een blog-abonnement voor advocaten:

  • Een vaste juridisch tekstschrijver, met kennis van het recht én het kantoor.
  • Nergens meer omkijken naar: steeds op tijd een nieuw en op maat gemaakt goed leesbaar blog. Zo vaak je wil en zonder deadlinestress.
  • Geen declarabele tijd meer kwijt aan het verzinnen van onderwerpen, zoeken naar inspiratie, schrijven, of uitzoeken wat SEO precies is.
  • SEO-tips: indien gewenst worden de blogs aangeleverd met SEO-kopjes en teksten voor de title tag en meta description.
  • Door deze SEO-extra’s: een hoge positie in de natuurlijke zoekresultaten van Google.
  • Meer bezoekers en dus ook meer potentiële cliënten op de website.
  • Meer conversie en dus meer cliënten.
  • Content die je niet alleen op je website kunt plaatsen, maar ook kunt delen via bijvoorbeeld nieuwsbrieven en/of social media.

Ja, ik wil meer weten over de blog-abonnementen van mr. schrijver.